Μπορώ πραγματικά να μάθω σωστά Γερμανικά online;

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι απλή, αλλά έρχεται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις.Ναι γίνεται, αρκεί - όπως και στη μάθηση διά ζώσης - να επιλέξεις σωστά.

Υπάρχουν πέντε βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην επιτυχία.

1. Εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό

Κανένα μάθημα δε μπορεί να είναι αποδοτικό αν η καθηγήτρια ή ο καθηγητής που ηγείται αυτού δεν είναι κατάλληλος για τη δουλειά. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να έχει απαραίτητα εμπειρία πολλών δεκαετιών ή να παίζει την τεχνολογία στα δάκτυλα, αλλά σίγουρα ένας άπειρος διδάσκων ή ένας άνθρωπος που δεν έχει εκπαιδευτεί αρκούντως στα τεχνικά μέσα που καλείται να χρησιμοποιήσει δε μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και σιγουριάς για τους συμμετέχοντες στο μάθημα.

2. Σωστός αριθμός ωρών

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να συνειδητοποιεί κανείς πόσες ώρες μαθήματος χρειάζονται για να φτάσει από το σημείο στο οποίο βρίσκεται στο στόχο του. Σαφώς και μπορούν να γίνουν προσαρμογές αναλόγως μαθητή όταν μιλάμε για ατομικό μάθημα - κι εκεί βέβαια όχι ιδιαίτερα μεγάλες κατά κανόνα - αλλά όταν πρόκειται για το σχεδιασμό ενός ομαδικού τμήματος οι ώρες που προϋπολογίζουμε για το στόχο πρέπει να είναι πολύ σωστά μετρημένες.

3. Κατάλληλα τεχνικά μέσα

Σαφώς και μπορεί να επικοινωνήσει κανείς με χίλιους δυο τρόπους εξ' αποστάσεως. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι μπορεί να κάνει και σωστό μάθημα με τους ίδιους αυτούς τρόπους. Χωρίς να χρειάζεται κάτι ιδιαίτερα εξεζητημένο, είναι απαραίτητο να επιλέγεται μια πλατφόρμα επικοινωνίας κατάλληλη για το σκοπό του μαθήματος. Το να προσπαθήσει κανείς να βολευτεί με μια δωρεάν λύση σίγουρα δεν επιδεικνύει επαγγελματική υπευθυνότητα.

4. Ακριβής προγραμματισμός

Για να γίνει οτιδήποτε απαιτεί παραπάνω από μια-δυο στιγμές ενασχόλησης σωστά και ολοκληρωμένα, πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός ακριβείας. Ποιό είναι το σημείο εκκίνησης, ποιος είναι ο στόχος, τι πρέπει να καλυφθεί ενδιάμεσα; Τα μαθήματα ξένων γλωσσών αν κινηθούν χωρίς αυστηρό προγραμματισμό είναι πολύ εύκολο να χάσουν το στόχο τους, μια και οι παράγοντες - ενδογενείς και εξωγενείς - που τα επηρρεάζουν είναι πολλοί. Με συγκεκριμένο πλάνο από την έναρξη ως τη λήξη η επιτυχία είναι πολύ πιο εύκολη.

5. Κατάλληλο διδακτικό υλικό

Για να πετύχει ο ακριβής προγραμματισμός, πρέπει να εφαρμοστεί βασισμένος σε κατάλληλα διδακτικά μέσα. Η βασική σειρά διδασκαλίας του μαθήματος, τα συνοδευτικά υλικά, πρόσθετα βοηθήματα κ.ο.κ. πρέπει να είναι απόλυτα ενδεδειγμένα για το στόχο του εκάστοτε μαθήματος/τμήματος ώστε ο κόπος των μαθητών και μαθητριών να μεταφράζεται σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σίγουρα θα σκεφτείς ότι αυτοί οι παράγοντες δεν απέχουν από εκείνους που αφορούν ένα μάθημα διά ζώσης.

Πολύ σωστά!

Το διαδικτυακό ζωντανό μάθημα δεν απέχει πολύ από το διά ζώσης μάθημα στην τάξη. Ναι, η ανθρώπινη επαφή είναι λίγο πιο ιδιαίτερη στην αρχή μέσα από την οθόνη, αλλά οποιονδήποτε με εμπειρία στα διαδικτυακά μαθήματα και αν ρωτήσεις θα επιβεβαιώσει ότι εν τέλει οι διαφορές είναι μικρές. Αν αυτός που σχεδιάζει, προσφέρει και υποστηρίζει το μάθημα κάνει καλά τη δουλειά του - σε σχέση με τους πέντε παράγοντες που μόλις αναλύσαμε - τότε το μάθημά σου θα έχει απόλυτη επιτυχία.

Δραστηριοποιούμαστε ενεργά στα ζωντανά διαδικτυακά μαθήματα από το 2015.

Η εμπειρία και εξειδίκευση άνω των 40 ετών που έχουμε από τα διά ζώσης τμήματα μεταφέρεται και προσαρμόζεται στην online διδασκαλία και τα αποτελέσματα μας κάνουν, για μια ακόμα φορά, υπερήφανους.